Első lépések
Egyetemünkön központi eduID azonosítási rendszer működik, mellyel a legtöbb elektronikus rendszer használható. Ilyen például a parkolási, az e-learning rendszerek vagy a megújuló egyetemi honlaprendszer.
Felhasználói fiókodat csak a központi egyetemi címtárba való regisztrációd után tudod használni!
1. lépés: Nyisd meg a user.sze.hu oldalt!
2. lépés: Kattints a "Még nem regisztrált?" lehetőségre!
3. lépés: Kattints a "Hallgatói regisztráció" gombra!
4. lépés: Írd be az emailben kapott NEPTUN kódodat, illetve válaszd ki a dátumválasztó segítségével születési időpontodat!
5. lépés: Kapsz egy emailt a felvételi eljárás során megadott email címedre, melyben a kapott linken szükséges a megerősítése a regisztrációnak.
6. lépés: A megerősítés után újra kapsz egy emailt, melyben megtalálható a felhasználó neved és a jelszavad, melyet az első belépés után meg tudsz változtatni!
FONTOS: Amennyiben 5-10 percen belül nem kapod meg az emailt nézd meg a spam mappában is, esetleg próbáld újra a regisztrációt! Ha elakadtál valahol, töltsd ki az alábbi űrlapot!
A hallgatói kártya elengedhetetlen a kollégiumi benntlakáshoz, a könyvtár használathoz, bizonyos tanórákon való részvételhez és a parkolórendszer használatához is.
A megigényelt hallgatói kártyát KIZÁRÓLAG személyesen van lehetőség átvenni hallgatóinknak.
- Átvételi információk: https://kartya.sze.hu/kartya-atvetel
Azon hallgatók, akik részt vesznek a Gólyahét rendezvényen vagy kollégista hallgatók lesznek előbb átvehetik kártyájukat. Ezeknek kiosztására a rendezvényen, illetve a beköltözésen kerül sor.
A felvételt nyert hallgatónak KÖTELEZŐ a hallgatói kártya megléte az oktatás alatt!
Felhívjuk figyelmed, hogy a kártya 2000 Ft-os egyszeri díja a NEPTUN rendszerben kerül majd kiírásra.
Amennyiben korábban már egyetemünk hallgatója voltál, úgy régi kártyádat tudod használni. Kérünk, hogy a user.sze.hu oldalon igényeld meg az újraaktiválást, amit jóvá hagyunk majd.
Kitöltési segédlet: ITT
1. lépés: Lépj be a user.sze.hu felületre! (Ha még nem regisztráltál, akkor először az egyetemi címtár regisztrációt végezd el!)
2. lépés: Tölts fel egy fényképet magadról az adatlap menüpont melletti felületen!
- jpg kiterjesztésű,
- 900x1080 felbontás, nagyobb lehet, kisebb nem,
- igazolványkép minőségű, előre néző, fehér, homogén háttér előtt készített színes kép
3. lépés: Belépés után a felület alsó részében megtaláható a "KÁRTYÁK" menüpont, ahol a "HALLGATÓI KÁRTYA IGÉNYLÉSE" gombra szükséges kattintani!
4. lépés: Amennyiben az igénylés sikeres az "igényelve" státusz jelenik meg.
5. lépés: Előfordulhat, hogy nem megfelelő a fénykép, erről email értesítést küldünk! Ilyenkor szükséges új fényképet feltölteni.
- Kérünk, hogy többször ellenőrizd a státuszod, hiszen itt láthatod az aktuális állapotát a kártyádnak.
6. lépés: A kártya elkészültéről is üzenetet küldünk, azonban a kártyát csak személyesen van lehetőség átvenni hallgatóinknak.
További tájékoztatást a kartya.sze.hu oldalon találsz.
Esetleges probléma esetén keress minket a kartya##kukac##sze.hu email címen!
Az Egyetemi Informatikai Központ a Tisztaszoftver program keretében elérhető Microsoft Office 365 ProPlus szolgáltatást ez úton elérhetővé teszi a hallgatók számára.
A csomag többek között a következőket tartalmazza:
- Elektronikus levelezés @hallgato.sze.hu domain névvel (50 GB)
- OneDrive felhő alapú tárhely (1 TB)
- Office Online
- Az Office 365 ProPlus letöltése és telepítése akár 5 számítógépre és további 5 mobil eszközre
A szolgáltatás igénybevételéhez regisztráció és Egyetemi Kártya szükséges. A szolgáltatás igénybe vételének feltétele az aktív hallgatói jogviszony. A tanulmányok sikeres befejezése (pl. diplomát szerzett, záróvizsgát tett) után lehetőség van a @hallgato.sze.hu e-mail cím megtartására (alumni rendszer).
A tanulmányok esetleges sikertelen lezárása (pl. tanulmányi okból törölve) után, e-mail értesítést követően, 30 nap türelmi idővel a szolgáltatás megszüntetésre kerül.
A Széchenyi István Egyetem Központi Campusán egységes fizetős parkolási rendszer működik.
A parkolas.sze.hu weboldalon keresztül megvásárolt bérletekkel a használati rend 1. számú mellékletében látható parkolózónák közül a hallgatóink a P2-es, P3-as, illetve a P5-ös zónákat vehetik igénybe.
Hallgatói kártyával rendelkező személyek igénylési folyamata:
1. Nyissa meg a parkolas.sze.hu weboldalt és jelentkezzen be.
2. A weboldalon igényelje meg a parkoló bérletet (féléves).
3. Nyissa meg a neptun rendszert és jelentkezzen be.
4. Kattintson: Pénzügyek --> Befizetés --> Tétel kiírás --> Szolgáltatási jogcím --> Félévek: 2022/23/2 --> Szolgáltatási típusa: Parkolóbérlet
5. Gyűjtőszámlára utalás
6. Tétel kijelölése --> Befizetés --> Befizetés megerősítése --> Befizet
Kérjük, hogy figyeljen arra, hogy megfelelő felévre írja ki a tételt, különben a rendszer nem tudja automatikusan összekapcsolni a befizetést a megigényelt bérlettel.
A parkolóbérlet akkor válik aktívvá, miután befizetésre került a Neptun rendszerben a tétel és erről rendszerértesítést kap a hallgató.
Továbbra is kérjük Önöket, hogy a szabályoknak megfelelően parkoljanak. A szabálytalanul parkoló gépjárművekkel szemben a használati rendben megfogalmazott szankciók szerint járunk el. Az egyes zónák rendezvények miatt átmenetileg lezárásra kerülhetnek, erről időben tájékoztatást adunk a közösségi oldalakon és az egyetemi levelező rendszeren.