Vállalkozási ügyviteli ügyintéző
Szakma neve |
Ágazat neve |
Szakmajegyzék száma |
Képzés helye |
Képzés időtartama |
Kapcsolódó egyetemi képzés |
---|---|---|---|---|---|
Vállalkozás ügyviteli ügyintéző |
Gazdálkodás és menedzsment |
504110902 |
Győri SZC Baross Gábor Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum |
2 év* *előzetes tudásbeszámítással rövidebb képzés lehetősége |
Gazdálkodás és menedzsment alapképzés |
Képzési és kimeneti követelmények
Szakmairány megnevezése |
FEOR-szám |
FEOR megnevezése |
---|---|---|
Vállalkozás ügyviteli ügyintéző |
3631 |
Konferencia- és rendezvényszervező |
3641 |
Személyi asszisztens |
|
4111 |
Titkár(nő) |
|
4112 |
Általános irodai adminisztrátor |
|
4113 |
Gépíró, szövegszerkesztő |
|
4114 |
Adatrögzítő, kódoló |
|
4121 |
Könyvelő (analitikus) |
|
4122 |
Bérelszámoló |
|
4123 |
Pénzügyi, statisztikai, biztosítási adminisztrátor |
|
4131 |
Készlet- és anyagnyilvántartó |
|
4134 |
Humánpolitikai adminisztrátor |
|
4136 |
Iratkezelő, irattáros |
SZAKMA ISMERTETÉSE
Gazdálkodás és menedzsment ágazat képzése, amely érettségivel és technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul. A szakképzettséggel rendelkező alkalmas a vállalkozás ügyviteli feladatainak végrehajtására, részt vesz a számviteli és pénzügyi feladatainak ellátásában, közreműködik a mikro-, kis- és középvállalkozások számviteli és pénzügyi feladatainak ellátásában, továbbá egyes részfeladatokat önállóan lát el. Kapcsolatot tart a munkatársakkal, ügyfelekkel, illetve rendezvényeket, megbeszéléseket szervez.
Ajánlott minden fiatal számára, akit érdekel a vállalkozások működése, belső folyamatai, azokhoz kötődően szívesen lát el ügyviteli feladatokat. A szakképzettséggel rendelkező elhelyezkedhet a gazdasági szférában – elsősorban kis- és középvállalkozásoknál – ügyintézőként, de akár továbbtanulhat a gazdasági felsőoktatásban vagy magasabb szintű képesítést szerezhet, mint pl.: mérlegképes könyvelő, adótanácsadó, banki szakember, vámszakember.
KOMPETENCIAELVÁRÁS
Agilis, jó kommunikációs készég, problémamegoldó- és szervezőképesség, csapatmunka, felelősségtudat, nyitottság az informatikai eszközök használatára.
A SZAKKÉPZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ
- képes ellátni a vállalkozások működtetéséhez szükséges gazdasági folyamatok terén a rábízott adminisztratív feladatokat;
- irodai, illetve vezetői asszisztensi feladatokat lát el;
- kapcsolattartáshoz szükséges iratokat, leveleket, egyéb dokumentumokat készít, szerkeszt, kezel;
- vezeti a vállalkozások nyilvántartásait;
- közreműködik a különféle szabályzatok elkészítésében;
- részt vesz egyes finanszírozási feladatok adminisztratív részfeladataiban;
- feltérképezi és nyomon követi az aktuális támogatási lehetőségeket;
- közreműködik a vállalkozás üzleti tervének elkészítésében;
- előkészíti a munkaerő-gazdálkodással kapcsolatos nyilvántartások iratait, azokat kezeli és rendszerezi;
- kapcsolatot tart munkatársakkal, ügyfelekkel, partnerekkel, külső szervezetekkel;
- szervezeten belüli és kívüli rendezvényeket, programokat szervez.
Jelentkezés az intézményi kapcsolattartónál:
Középiskola |
Kapcsolattartó neve |
Kapcsolattartó e-mail címe |
Kapcsolattartó telefonszáma |
---|---|---|---|
Győri SZC Baross Gábor Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum |
Horváth Linda |
96/519-373 |
A képzés megfelelő számú jelentkező esetén indul.