Kereskedelem és marketing BSc
Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar - KGYK
Képzési szint |
Munkarend |
Fin. forma |
Szak neve |
Önköltség (félév) |
Képzési idő |
---|---|---|---|---|---|
A |
N |
A |
Kereskedelem és marketing |
támogatott |
7 |
A |
N |
K |
Kereskedelem és marketing |
350 000 Ft |
7 |
A |
L |
A |
Kereskedelem és marketing |
támogatott |
7 |
A |
L |
K |
Kereskedelem és marketing |
325 000 Ft |
7 |
Képzési szint – A – alapképzés; Munkarend – N – nappali; Munkarend – L – levelező; Finanszírozási forma – A – államilag finanszírozott; Finanszírozási forma – K – önköltséges (A jelmagyarázatról bővebben ide kattintva olvashat.)
Érettségi pontok
A felsoroltakból két érettségi vizsgatárgyat legalább középszinten kell teljesíteni.
gazdasági ismeretek vagy egy idegen nyelv (angol, francia, német, olasz, orosz, spanyol) vagy informatika vagy digitális kultúra vagy matematika vagy történelem vagy földrajz vagy állampolgári ismeretek vagy fenntarthatóság vagy közigazgatási ismeretek vagy egy szakmai előkészítő vizsgatárgy (informatikai alapismeretek, kereskedelmi és marketing alapismeretek, közgazdasági alapismeretek (üzleti gazdaságtan, elméleti gazdaságtan), ügyviteli alapismeretek, vendéglátás-idegenforgalom alapismeretek, közgazdasági-marketing alapismeretek) vagy egy ágazati szakmai érettségi vizsgatárgy (informatika ismeretek, informatikai ismeretek, kereskedelem ismeretek, kereskedelmi ismeretek, közgazdaság ismeretek, közgazdasági ismeretek, turisztika ismeretek, turisztikai ismeretek, ügyvitel ismeretek, vendéglátóipar ismeretek, vendéglátóipari ismeretek) vagy egy ágazaton belüli specializáció szakmai érettségi vizsgatárgy (irodai ügyviteli ismeretek, idegennyelvű ügyviteli ismeretek)
Tanulmányi pontok
Tanulmányi pontok kiszámításához szükséges ötödik középiskolai tantárgyak listája PDF
Tanulmányi pontok kiszámításához az ötödik érettségi vizsgatárgy kiválasztására szolgáló érettségi vizsgatárgyak listája PDF
Intézményi pontok
Intézményi pontok az Kereskedelem és marketing BSc szakon. (Hamarosan)
A szakmáról
Ezen a szakon alapos gazdasági, üzleti ismeretekkel, kereskedelmi és marketing szaktudással rendelkező gazdasági szakembereket képzünk, akik alkalmasak lesznek a különböző termékek és szolgáltatások kereslet-vezérelt beszerzésére és értékesítésére, kis- és középvállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezésére és irányítására. A végzett hallgatók képesek lesznek elemezni a különböző eladási technikák hatásait, vizsgálni a vállalatok piaci kapcsolatait, a termékek, illetve szolgáltatások keresletét. A megszerzett módszertani ismeretek lehetővé teszik, hogy javaslatokat dolgozzanak ki a kis-, közép- és nagyvállalatok piaci tevékenységének javítására. Mindehhez rugalmasságra, megbízhatóságra, jó problémamegoldó képességre és komoly felelősségtudatra van szükség a jelentkező részéről.
A képzésről
A képzés jellege erősen gyakorlatorientált, a szakterület kiemelkedő képviselői oktatják a különböző tárgyakat, a kisalföldi megyeszékhely pedig rendkívül alkalmas terepet kínál mind a tapasztalatszerzésre, mind a későbbi elhelyezkedésre. Az elméleti ismeretek megszerzésén túl hallgatóink rendszeresen közreműködnek gazdasági elemzések, értékelések elkészítésében, emellett folyamatosan lehetőséget biztosítunk szakmai konferenciákon való részvételre.
Elhelyezkedés
A multinacionális vállalatok mellett tanácsadó, piackutató, marketingkommunikációs cégek is várják a fiatalokat. Végzett hallgatóink jellemzően középvezetői szinten, elemzői pozícióban helyezkednek el, egykori diákjaink közül néhányan felsővezetői munkakörben dolgoznak. Akinek erre indíttatása van, önálló vállalkozásba is kezdhet.
Kimeneti követelmények
Az oklevél megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 210
Nyelv: Szaknyelvi tájékoztató
Szakmai gyakorlat:
- A szakmai gyakorlat tizenkettő hét időtartamú (nappali tagozaton 400 óra, részidős képzésben 200 óra) összefüggő gyakorlat.