Marketing MSc (magyar és angol nyelven)
Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar - KGYK
Képzési szint |
Munkarend |
Fin. forma |
Választható szak |
Önköltség (félév) |
Képzési idő (félév) |
---|---|---|---|---|---|
M |
N |
A |
Marketing (magyar nyelven) |
támogatott |
4 |
M |
N |
K |
Marketing (magyar nyelven) |
400 000 Ft |
4 |
M |
N |
A |
Marketing (angol nyelven) |
támogatott |
4 |
M |
N |
K |
Marketing (angol nyelven) |
400 000 Ft |
4 |
M |
L |
A |
Marketing (magyar nyelven) |
támogatott |
4 |
M |
L |
K |
Marketing (magyar nyelven) |
400 000 Ft |
4 |
Képzési szint – M – mesterképzés; Munkarend – N – nappali; Munkarend – L – levelező; Finanszírozási forma – A – államilag finanszírozott; Finanszírozási forma – K – önköltséges (A jelmagyarázatról bővebben ide kattintva olvashat.)
Teljes kreditérték beszámításával vehető figyelembe: a gazdaságtudományok képzési területről a gazdálkodási és menedzsment, a pénzügy és számvitel, a nemzetközi gazdálkodás, a kereskedelem és marketing, a műszaki képzési területről a műszaki menedzser alapképzési szak.
Kreditelismerési kérelem beadásával vehetők figyelembe az alábbi szakok:
- a gazdaságtudományok képzési területről az emberi erőforrások, a turizmus-vendéglátás, az alkalmazott közgazdaságtan, a gazdaságelemzés, a közszolgálati, az üzleti szakoktató alapképzési szak.
- azok az alapképzési és mesterképzési szakok, illetve a felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. törvény szerinti szakok, amelyeket a kredit megállapításának alapjául szolgáló ismeretek összevetése alapján a felsőoktatási intézmény kreditátviteli bizottsága elfogad.
A belépés minimális feltételei a fent meghatározott szakok esetén:
Az 1. és 2. pontban meghatározottak alapján a mesterképzésbe való belépéshez szükséges minimális kreditek száma legalább 30 kredit az alábbi területekről:
- módszertani ismeretek (matematika, statisztika, informatika) területéről 8-12 kredit;
- elméleti közgazdaságtani ismeretek (mikro- és makroökonómia, nemzetközi gazdaságtan, regionális gazdaságtan, gazdaságtörténet) területéről 8-12 kredit;
- üzleti szakmai ismeretek (vállalatgazdaságtan, vállalati pénzügy, marketing, számvitel, vezetés-szervezés, emberi erőforrás) területéről 10-14 kredit.
A szakmáról
A Marketing mesterszakon alapos gazdasági és marketing szaktudással rendelkező közgazdász szakembereket képzünk, akik alkalmasak lesznek a különböző termékek és szolgáltatások kereslet-vezérelt beszerzésére és értékesítésére, kis-, közép- és nagyvállalatok marketing tevékenységének szervezésére és irányítására. A végzett hallgatók képesek lesznek elemezni a különböző marketing technikák hatásait, vizsgálni a vállalatok piaci versenyképességét, a termékek, illetve szolgáltatások keresletét, s képesek lesznek marketingstratégia kialakítására is. A megszerzett módszertani ismeretek lehetővé teszik, hogy javaslatokat dolgozzanak ki a kis-, közép- és nagyvállalatok piaci tevékenységének javítására. Mindehhez rugalmasságra, megbízhatóságra, jó problémamegoldó képességre, komoly felelősségtudatra és kreativitásra van szükség a jelentkező részéről.
A képzésről
A képzés során a hallgatók megismerkedhetnek az európai, ázsiai és amerikai marketinges szemléletmódokkal. Arra törekszünk, hogy mindezt ne csak elveiben, hanem az alkalmazásokban, így a vállalati rendszerek működésében és működtetésében, a gazdálkodás különböző fázisaiban, a marketingstratégia megalkotásában, a turizmus és a szolgáltatások marketingproblémáinak megoldásában is alkalmazni tudják. Lehetőséget adunk arra, hogy a pályázati, tárgyalási, információs rendszerek terén, valamint a marketingkommunikációs és prezentációs technikákban is jártasságot szerezzenek.
A hallgatók bekapcsolódhatnak a tanszéki kutatásokba, ahol közvetlen ismereteket szerezhetnek az elmélet gyakorlati területre való adaptálásáról.
Elhelyezkedés
Végzett hallgatóink képesek a gazdálkodó szervezetek marketing feladatainak önálló megoldására, a szakterületeknek megfelelő döntések előkészítésére, az egyes funkcionális területek munkájának irányítására, szervezésére. Mind multinacionális vállalatoknál, mind kisebb cégeknél elhelyezkedhetnek, sőt, tanácsadó, piackutató, marketingkommunikációs cégek is várják a fiatalokat. Akinek erre indíttatása van, önálló vállalkozásba is kezdhet.
Kimeneti követelmények
Az oklevél megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 120
Teljesítendő kimeneti nyelvi követelmény részletek: Szaknyelvi tájékoztató