Ügyintézés a Neptun rendszerben
Az Egyetemen a Neptun Hallgatói Információs Rendszer (továbbiakban NEPTUN rendszer) működik, amelyről bővebb tájékoztató a neptun.sze.hu oldalon a „Neptun-hallgatói web bejelentkezés” linkre kattintva, a Letölthető dokumentumok között érhető el.
A NEPTUN rendszerbe történő belépéshez szükséges azonosító a NEPTUN kód, melyet az e-mail címére kiküldött döntéslevélben talál meg. Jelszava „Ne” karakter és a születési dátuma egybe írva (pontok nélkül, NeÉÉÉÉHHNN formátumban).
Felhívom figyelmét, hogy amennyiben korábban Egyetemünk hallgatója volt és a fenti NEPTUN kóddal már lépett be a NEPTUN rendszerbe, abban az esetben jelszava változatlan.
A NEPTUN-ban elvégzendő feladatokról tanulmányai folyamán üzeneteket fog kapni. Nagyon fontos és a Tanulmányi és Vizsgaszabályzat szerint az Ön kötelessége, hogy az üzeneteket folyamatosan figyelemmel kísérje. Ennek elmulasztásából az Önt ért hátrányokért az Egyetem nem vállal felelősséget. Ha a NEPTUN rendszerben beállítja az e-mail címét, akkor az Önnek címzett üzeneteket e-mailben is megkapja.
Csak az általános felvételi eljárásban résztvevőkre vonatkozik!
A Neptun rendszerbe történő első belépést követően kérem ellenőrizze a
- Saját adatok, Személyes adatok felületen a Személyes adatok tabulátor fülön, hogy a személyes adatai (név, születéskori név, édesanyja neve, születési hely, születési idő, állampolgárság),
- a Saját adatok, Elérhetőségek felületen az E-mail címek, Címek, Telefonszámok tabulátor füleken az e-mail cím, állandó lakcím, telefonszám adatai megfelelően kerültek rögzítésre.
Ezen a felületen az e-mail címét, értesítési címét, telefonszámát megadhatja, illetve módosíthatja.
Az állandó lakcímének módosítására csak a beiratkozás során, a lakcímkártya bemutatásával van lehetőség.
Amennyiben eltérést tapasztal a hivatalos okmányaiban berögzített adatokhoz képest, azt a beiratkozás során a tanulmányi ügyintézőjének jelezze.
- A Saját adatok, Személyes adatok felületen a Személyes adatok tabulátor fülön az Adatmódosítás gombra kattintva szíveskedjék az adóazonosító jelét, valamint a TAJ számát (magyar) berögzíteni. Felhívjuk azok figyelmét akik „Nemzetközi TAJ” számmal rendelkeznek, hogy a beiratkozás során tudják azt majd megadni és ezt követően az ügyintézőjük fogja azt a Neptun rendszerben rögzíteni.
- A Saját adatok, Személyes adatok felületen az Okmányok tabulátor fülön az Új felvétel gombra kattintva szíveskedjék a személyi igazolványának számát berögzíteni.
- A bankszámlaszámuk rögzítésére, a Pénzügyek, Beállítások felületen a Számlaszámok tabulátor fülön az Új bankszámlaszám gombra kattintva van lehetőség.
A kért adatok berögzítésének időszaka: 2024. július 30. (6:00) és augusztus 13. (23:59)
A pénzügyek intézését a hallgatók csak és kizárólag a NEPTUN rendszeren keresztül tehetik meg, a csekkes befizetés intézményünkben számukra nem lehetséges.
A pénzügyek intézéséhez feltétlenül szükséges egy saját néven lévő magyar bankszámla. A saját bankszámlájáról abban az esetben, ha Ön pénzügyi tranzakciót szeretne végrehajtani, az alábbi Gyűjtőszámlára
Számlaszám: 10300002-10801842-00024907
Számlát vezető pénzintézet: MKB Bank Nyrt
Közlemény: NK-xxxxxx Hallgató Neve
Számla tulajdonos: Széchenyi István Egyetem
Számla elnevezése: Neptun Hallgatói Gyűjtőszámla
kell utalnia a felhasználni kívánt összeget (ez az un. gyűjtőszámla) úgy, hogy a közlemény rovatba NK-xxxxxx megjelöléssel kerüljön be a NEPTUN kód és szóközzel elválasztva a hallgató neve, majd innen rákerül az utalt összeg a NEPTUN rendszerben a saját egyenlegére.
Nagyon fontos a közlemény rovat jól olvasható, pontos kitöltése.
(Közlemény: NK-Hallgató Neptun kódja Hallgató neve)
FONTOS! Egy fizetési kötelezettség csak akkor tekinthető teljesítettnek a hallgató részéről, ha a gyűjtőszámlára történt átutalást követően a hallgató a Neptunban rendelkezik a kiírt tétel teljesítéséről. Az automatikus teljesítés lehetőségéről a http://neptun.sze.hu/fizetesi-kotelezettseg-automatikus-teljesitese oldalon tájékozódhat.
JAVASLAT: Érdeklődjön a számlavezető bankjánál az elektronikus átutalás lehetőségéről, ami mentesíti a bankban való személyes megjelenés alól!
Az első féléves tanrendjének elkészítését, azaz a tantárgy és kurzusválasztást első alkalommal az Tanulmányi Osztály végzi el Önnek.
A hallgatók várhatóan 2024. augusztus 7-től a NEPTUN rendszerben a Tanulmányok fülön az órarendre kattintva, majd a 2024/25/1 félévet kiválasztva tekinthetik meg saját egyéni órarendjüket.
Kivételt képeznek ez alól a Művészeti Kar, valamint a Deák Ferenc Állam- és Jogtudományi Kar szakjaira felvett hallgatói – az ő órarendjüket az illetékes Kar készíti el, melyről felvilágosítást a beiratkozás során kaphatnak.
A NAPPALI tagozaton az órarend szerinti oktatás 2024. szeptember 2-án (hétfő) 14.00 órakor kezdődik.
A LEVELEZŐ/TÁVOKTATÁSOS tagozaton az órarend szerinti oktatás a Neptun rendszeren beosztottak alapján történik.